Vooraankondiging bijeenkomst

De Aanbestedingswet is – in navolging van de Europese richtlijnen - veranderd. De gewijzigde wet biedt meer mogelijkheden voor dialoog met de markt en bewezen deskundigheid speelt een grotere rol. Wat kan dat betekenen voor de monumentenzorg?

Verschillende recente praktijkvoorbeelden hebben in de monumentensector tot vragen geleid ten aanzien van inzet, procedure en uitslag van het aanbesteden. Aanbesteders hebben moeite om een goede uitvraag te formuleren en zien – ondanks de procedure en beloften tijdens de inschrijving – niet altijd de juiste deskundige op de juiste plek. Aanbieders voelen zich in de procedure soms machteloos en teleurgesteld. Is dat terecht en wat is er aan te doen?

In de discussie- en kennisbijeenkomst wordt ingegaan op zaken als:
• Op welke manier wordt een goede dialoog tussen aanbesteder en markt gevoerd?
• Hoe formuleer ik een goede uitvraag? Wat mag ik wel en wat mag ik als aanbestedende dienst niet vragen?
• Welke plaats hebben kennis en ervaring in de Aanbestedingswet? Het is nu expliciet toegestaan om in specifieke situaties te vragen om een certificaat. In welke situaties is dat en hoe doe ik dat?
• Wanneer is een organisatie ‘aanbestedende dienst’ als bedoeld in de Aanbestedingswet (moeten ook private partijen zich aan deze wet houden?)
• Waar kan ik als inschrijver terecht als ik van mening ben dat de procedure onjuist / oneerlijk verloopt? Hoe verloopt die procedure?

Datum: 28 september 2016
Tijdstip: 13.00 – 16.30 uur
Lokatie: De Eenhoorn in Amersfoort

PIANOO (het expertise-centrum aanbesteden van het ministerie van Economische Zaken), het Rijksvastgoedbedrijf en de stichting ERM geven hun visie en bespreken praktijkvoorbeelden. Ruimte voor vragen en discussie tijdens de plenaire sessie en de parallelle workshops.

Het definitieve programma wordt binnenkort gepubliceerd.

U kunt zich hier aanmelden. Deelname aan de bijeenkomst is gratis.