Webversie? Klik dan hier.

Stichting ERM
Nieuwsbrief juli 2023

ERM-richtlijnen zijn belangrijke spiegel bij restauratie Domtoren

Bij het grondig restaureren van misschien wel het belangrijkste monument van Nederland komt een hele rij ERM-richtlijnen voorbij. Het zijn handvatten in alle vragen die spelen rondom de grondige restauratie van de Domtoren in Utrecht. “De richtlijnen zijn een reflectie op ons eigen werk.” Lees verder.

Ralph Backer en Karlijn de Wild vertellen over het werk met de ERM-richtlijnen - foto: ERM

Waar theorie en praktijk bij groen erfgoed samenkomen: begraafplaats Daalseweg in Nijmegen

In de erfgoedwereld zit de belangstelling voor groen erfgoed in de lift. Ook aan de kant van de opleidingen is er steeds meer aanbod. Onder meer de leergang Groen Erfgoed aan de Hogeschool Utrecht was dit jaar zeer succesvol. Tijd om op pad te gaan met oud student Pauline Jansen. Lees verder.

Restauratiewereld pakt uit bij Ambacht in Beeld Opleidingsdagen

Dankzij een inspirerende samenwerking is de restauratiewereld breed vertegenwoordigd tijdens de nieuwe Ambacht in Beeld Opleidingsdagen op 21 en 22 september in Amsterdam. Data om alvast te noteren. Lees verder.

Levend Erfgoed thema op Monumentendag 2023

Op zaterdag 9 en zondag 10 september openen weer duizenden monumenten gratis hun deuren voor het grote publiek, tijdens de 37ste editie van de VriendenLoterij Open Monumentendag. Het thema is dit jaar Levend Erfgoed. Lees verder.

Ambachten en gebruiken zijn ook Levend Erfgoed - foto: Open Monumentendag

Als u liever geen e-mail meer wilt ontvangen, klikt u hier.