Verduurzamingsrichtlijnen

Monumentenzorg én verduurzaming. Het lijken twee aparte werelden, die op het eerste gezicht lastig hand-in-hand gaan. Toch zijn de mogelijkheden legio, mits deskundig uitgevoerd. Stichting ERM biedt professionals hiervoor een speciale website. Niet zo zeer over de kansen of ambities voor verduurzaming, maar vooral over de onderwerpen waar u tegen aanloopt als u aan de slag gaat (ontwerp en realisatie).

Uitbreidingen

De komende tijd worden nog allerlei onderwerpen aan de site toegevoegd. Bijvoorbeeld de kenmerken van allerlei isolatiematerialen. Informatie met gegevens die van belang zijn voor de energieprestatie, maar ook zaken als brandveiligheid en milieubelasting.
Verder komt in een extra onderdeel het isoleren van vensters aan bod, inclusief allerlei kenmerken van glas en folies (wordt in 2021 opgenomen in URL 4002).

Gedacht wordt aan een apart onderdeel over het uittekenen van ‘bouwknopen’, de punten waar verschillende bouwmaterialen samen komen en traditioneel het meest gevoelig zijn voor koudebruggen, condens en materiaalrot. Kortom, we blijven de website ontwikkelen en nieuwe kennis toevoegen. Tips en suggesties zijn welkom, laat het ons weten!

Naar website verduurzamingsrichtlijnen

Verduurzaming