Restauratiewereld pakt uit bij Ambacht in Beeld Opleidingsdagen

Dankzij een inspirerende samenwerking is de restauratiewereld breed vertegenwoordigd tijdens de nieuwe Ambacht in Beeld Opleidingsdagen op 21 en 22 september in Amsterdam. Data om alvast te noteren.

Namens de restauratiewereld zijn daar het Nationaal Centrum Erfgoedopleidingen, Nationaal Restauratie Centrum, de Vereniging van Architecten Werkzaam in de Restauratie, de Vakgroep Restauratie en het GA Platform Restauratie aanwezig met demonstraties en workshops op het ambachtenplein.

“De bedoeling is dat wij daar aansluiting zoeken bij de leerlingen van de mavo en havo die daar rondlopen. Op zoek naar de ‘parels’ en om de passie van de ambachten binnen het erfgoed over te brengen. Het is een mooie kans om als sector daar te presenteren. Vandaar de gezamenlijke samenwerking”, zo licht ERM-bestuurslid en voorzitter van het GA Platform Restauratie Simon Angel toe.

Stichting Ambacht in Beeld start dit nieuwe initiatief, de Opleidingsdagen, om meer bekendheid, zichtbaarheid, waardering én instroom te genereren voor kleinschalige ambachtelijke vakopleidingen. Het Ambacht in Beeld festival zelf zich op ambachtelijk meesterschap. Tijdens het tweedaagse festival vol internationale masterclasses, workshops, en demonstraties presenteren en inspireren ambachtslieden en vakmeesters zich op interactieve wijze.

Voor in de agenda: donderdag 21 en vrijdag 22 september 2023, 10 – 17 uur, NDSM Loods Amsterdam. De toegang is gratis.